Amsterdamse beauty pionier Skins bestaat 25 jaar 

Op 11 november bestaat Skins 25 jaar. In 2000 raakten co-founder Philip en studievriend Michiel in gesprek. Met een gedeelde passie voor ondernemen verwezenlijkten ze hun gezamenlijke droom voor Skins. Een cosmeticaconcept dat de markt opschudde, door internationale boutique brands als eerste exclusief naar Nederland te brengen. Binnen een jaar opende het duo de eerste boutique aan de welbekende Runstraat in Amsterdam. Daar was plek voor zeven merken, onder wie Aesop en Laura Mercier, waarna ook Diptyque en Creed volgden. 

De afgelopen jaren heeft Skins zich ontwikkeld tot een retailer en distributeur waar exclusieve parfum-, home en skincare samenkomen. Internationale cosmeticahuizen en nichemerken als Le Labo, Maison Francis Kurkdjian en Byredo vonden via Skins hun weg naar de Nederlandse markt. Er zijn inmiddels 21 fysieke Skins boutiques in Nederland en België, zes in Zuid Afrika, een online winkel en een loyale klantenkring. ​ 

In 2019 werd Claudia Pouw-Dullaart benoemd tot CEO, waarmee het leiderschap werd uitgebreid om verdere groei te ondersteunen. Philip Hillege bekleedt sindsdien de rol van creatief directeur. Met de toetreding van Belgische investeringsgroep Vendis Capital in 2024 zet Skins in op een versnelde groei van acht nieuwe winkels per jaar. Duitsland is daarin het speerpunt: de eerste Duitse Skins boutique opent in december in Hamburg, met meerdere steden die in 2026 volgen. Ondanks de internationale uitbreiding is de drijfveer van Skins hetzelfde gebleven: mensen op een persoonlijke manier laten kennismaken met bijzondere producten die voorheen niet in het land verkrijgbaar waren. 

Co-founder Philip Hillege kijkt in dit jubileumjaar terug op de afgelopen 25 jaar en staat stil bij de weg die hij samen met zijn team heeft afgelegd. Tegelijkertijd kijkt hij vooruit: naar wat er verandert in de wereld van retail, consumentengedrag en merkpositionering. 


Ter gelegenheid van dit jubileum nodigen we media en zakelijke contacten uit voor een gesprek met Philip. Hij is beschikbaar voor interviews, podcasts en zakelijke gesprekken. 

Geïnteresseerden kunnen een interview- of gespreksverzoek indienen via:

Lorenzo Veppi

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency

Meest recente verhalen

Website preview
BOBBY brengt juwelen tot leven: flagship store geopend in Antwerpen
Het Antwerpse juwelenmerk BOBBY, opgericht door Robbe Nelissen, heeft zijn eerste flagship store geopend op de Nationalestraat. Niet zomaar een winkel, maar een atelier, showroom en eventruimte die de traditionele retailervaring overstijgt.
pressroom.craveagency.be
Website preview
Goop beauty brengt high-performance skincare met een holistische visie
Goop werd in 2008 opgericht door Gwyneth Paltrow met een eenvoudig maar inspirerend idee: het delen van wat haar écht raakte en inspireerde. Wat begon als een wekelijkse nieuwsbrief groeide uit tot een wereldwijd cultuurmerk dat nieuwsgierigheid, zelfexpressie en een bewuste levensstijl omarmt. Binnen dit universum neemt goop beauty een bijzondere plaats in: een lijn van high-performance skincare die klinisch bewezen ingrediënten combineert met botanische extracten van de hoogste kwaliteit. 
pressroom.craveagency.be
Website preview
Have A Roll komt naar Limburg
De geliefde cinnamon rolls veroveren Maasmechelen Village
pressroom.craveagency.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over CRAVE Agency

CRAVE is a boutique agency with a knack for communication and PR that stands out. We help brands shine with tailored strategies, sharp storytelling, and a fresh approach to every challenge.

Neem contact op met

lorenzo@craveagency.be

craveagency.be