Amsterdamse beauty pionier Skins bestaat 25 jaar 

Op 11 november bestaat Skins 25 jaar. In 2000 raakten co-founder Philip en studievriend Michiel in gesprek. Met een gedeelde passie voor ondernemen verwezenlijkten ze hun gezamenlijke droom voor Skins. Een cosmeticaconcept dat de markt opschudde, door internationale boutique brands als eerste exclusief naar Nederland te brengen. Binnen een jaar opende het duo de eerste boutique aan de welbekende Runstraat in Amsterdam. Daar was plek voor zeven merken, onder wie Aesop en Laura Mercier, waarna ook Diptyque en Creed volgden. 

De afgelopen jaren heeft Skins zich ontwikkeld tot een retailer en distributeur waar exclusieve parfum-, home en skincare samenkomen. Internationale cosmeticahuizen en nichemerken als Le Labo, Maison Francis Kurkdjian en Byredo vonden via Skins hun weg naar de Nederlandse markt. Er zijn inmiddels 21 fysieke Skins boutiques in Nederland en België, zes in Zuid Afrika, een online winkel en een loyale klantenkring. ​ 

In 2019 werd Claudia Pouw-Dullaart benoemd tot CEO, waarmee het leiderschap werd uitgebreid om verdere groei te ondersteunen. Philip Hillege bekleedt sindsdien de rol van creatief directeur. Met de toetreding van Belgische investeringsgroep Vendis Capital in 2024 zet Skins in op een versnelde groei van acht nieuwe winkels per jaar. Duitsland is daarin het speerpunt: de eerste Duitse Skins boutique opent in december in Hamburg, met meerdere steden die in 2026 volgen. Ondanks de internationale uitbreiding is de drijfveer van Skins hetzelfde gebleven: mensen op een persoonlijke manier laten kennismaken met bijzondere producten die voorheen niet in het land verkrijgbaar waren. 

Co-founder Philip Hillege kijkt in dit jubileumjaar terug op de afgelopen 25 jaar en staat stil bij de weg die hij samen met zijn team heeft afgelegd. Tegelijkertijd kijkt hij vooruit: naar wat er verandert in de wereld van retail, consumentengedrag en merkpositionering. 


Ter gelegenheid van dit jubileum nodigen we media en zakelijke contacten uit voor een gesprek met Philip. Hij is beschikbaar voor interviews, podcasts en zakelijke gesprekken. 

Geïnteresseerden kunnen een interview- of gespreksverzoek indienen via:

Lorenzo Veppi

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
IOAN lanceert vier nieuwe essentials: from Sun to Sleep
Na de succesvolle introductie van onder andere Sun Wear 50 en Fill Me Up, zet IOAN opnieuw een grote stap in de uitbreiding van het gamma. Deze zomer lanceert het Belgische skincaremerk maar liefst vier nieuwe essentials, elk met een eigen functie, maar met dezelfde missie: selfcare toegankelijk, makkelijk en vooral leuk maken.
pressroom.craveagency.be
Website preview
YOON opent zomerse matcha pop-up bij Lewis & Melly in Knokke
Deze zomer bundelt matcha brand YOON de krachten met modemerk Lewis & Melly voor een unieke pop-up in hartje Knokke. Elk weekend serveert YOON zijn iconische matcha drinks recht vanuit de Lewis & Melly store aan de Kustlaan.
pressroom.craveagency.be
Website preview
IOAN en Place Reservee brengen huidverzorging en design samen in stijlvolle set
Met de zomer in aantocht bundelen Belgische merken IOAN en Place Reservee hun krachten voor een samenwerking die luxe en functionaliteit moeiteloos combineert. Het resultaat: een limited edition bundel die hoogwaardige zonnebescherming koppelt aan een strandlaken dat even elegant als tijdloos is.
pressroom.craveagency.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over CRAVE Agency

At CRAVE Agency, we specialize in unleashing the power of communication through our comprehensive range of services. As a dynamic agency, we excel in the realms of Public Relations, Influencer Marketing, and Event/Content production. With our tailored solutions and unrivaled passion, we empower you to connect, captivate, and conquer the ever-evolving landscape of today's media and marketing sphere.

Neem contact op met

lorenzo@craveagency.be

craveagency.be