Belgisch topmodel Hannelore Knuts straalt als gezicht voor IOAN’s nieuwe Fill Me Up-lijn

© IOAN - Fotografie: Lalo and Eva
© IOAN - Fotografie: Lalo and Eva

Met een spraakmakende campagne, waarvan Belgisch topmodel Hannelore Knuts het gezicht is, introduceert IOAN vol trots twee nieuwe retinoïde-serums: Fill Me Up en Fill Me Up More. Met de groeiende populariteit van retinoïdes zet IOAN nu een stap verder door een innovatieve formule te ontwikkelen die niet alleen krachtige resultaten belooft, maar ook geschikt is voor de gevoelige huid. Naast ingekapselde retinol en retinal, bevatten de serums Hydroxypinacolone Retinoaat (HPR), een nieuwe generatie retinoïde die sneller resultaten geeft en irritatie beperkt.

Retinoïden, afgeleid van vitamine A, staan bekend om de celvernieuwing te bevorderen en collageenproductie te stimuleren. Fill Me Up is speciaal ontwikkeld voor beginners en biedt een milde introductie tot retinol, terwijl Fill Me Up More is gecreëerd voor gevorderde gebruikers die snellere resultaten willen zien met retinal. Beide producten gebruiken innovatieve encapsulatietechnologie op basis van nanoliposomen. Deze ingekapselde vorm van retinol en retinal verbetert de stabiliteit en biedt een geleidelijke afgifte, wat irritatie minimaliseert en het huidcomfort verhoogt.

Wat is het grootste verschil tussen retinol en retinal? Retinol wordt eerst omgezet naar retinal en vervolgens naar retinoïnezuur, de actieve vorm die de huid stimuleert. Dit maakt retinol milder en ideaal voor beginners. Retinal daarentegen slaat een stap over en wordt direct omgezet naar retinoïnezuur, waardoor het tien keer krachtiger is en snellere, intensievere resultaten levert — perfect voor ervaren gebruikers die sneller huidverbetering willen zien.

Nieuwe generatie retinoïde

Naast retinol en retinal bevat de Fill Me Up-lijn ook Hydroxypinacolone Retinoaat (HPR), een nieuwe generatie retinoïde die een baanbrekende toevoeging is op het gebied van huidverjonging. HPR is uniek omdat het direct kan binden aan de retinoïnezuurreceptoren van de huid, wat zorgt voor snellere en effectievere resultaten met minder irritatie. Zo is HPR een revolutionair ingrediënt dat retinol en retinal toegankelijk maakt voor iedereen, ook voor mensen met een gevoelige huid.

“Retinol is een van de krachtigste ingrediënten die ik ooit heb gebruikt. Het is het geheime wapen voor een gezonde, stralende huid,” zegt Jani Kazaltzis, mede-oprichter van IOAN. Co-founder Jens Fissers, doctor in de farmacie, vult aan: “Hoewel retinoïden bewezen effectief zijn, heb ik altijd geworsteld met de irritatie die ze kunnen veroorzaken. Daarom hebben we bij IOAN een formule ontwikkeld die de voordelen van retinol behoudt, en de nadelen zo veel mogelijk beperkt.”

Milde maar effectieve ingrediënten

De serums zijn verrijkt met huidkalmerende ingrediënten zoals squalane, bisabolol en ceramiden. Deze ingrediënten werken samen om de huid te verzachten en beschermen, terwijl de krachtige retinoïden hun werk doen. De Fill Me Up lijn biedt een effectieve huidverzorgingsoplossing voor mensen die zowel een milde als intensieve huidverjongende behandeling willen.

Een belangrijk aspect bij het gebruik van retinol- en retinalproducten is de manier waarop ze worden bewaard. Retinoïden zijn namelijk gevoelig voor licht en lucht, wat hun effectiviteit kan verminderen. Om de werkzaamheid van Fill Me Up en Fill Me Up More te waarborgen, worden de serums geleverd in opaak glazen verpakkingen die bescherming bieden tegen licht. Daarnaast is elk flesje uitgerust met een pompsysteem, zodat het product zo min mogelijk wordt blootgesteld aan zuurstof. Dit garandeert dat de actieve ingrediënten hun kracht behouden van het eerste tot het laatste gebruik.

De campagne zal in het straatbeeld van Antwerpen en Gent te zien zijn.
De campagne zal in het straatbeeld van Antwerpen en Gent te zien zijn.

Campagne met iconisch gezicht

Om deze lancering te vieren, pakt IOAN voor het eerst uit met een grote campagne, waarvan Belgisch topmodel Hannelore Knuts het gezicht is. Haar portretten sieren vanaf 8 november het straatbeeld van Antwerpen en Gent. "Omdat het producten zijn die huidverjongend werken, was het bij deze campagne voor ons essentieel om een échte huid te tonen, zonder filters," vertelt Jani Kazaltzis. "Hannelore's natuurlijke uitstraling en tijdloze schoonheid brengen precies die authenticiteit over die we voor IOAN willen uitdragen. Ze belichaamt onze waarden en geeft een krachtig gezicht aan onze Belgische identiteit. We zijn enorm trots dat zij deze bijzondere lancering vertegenwoordigt."

 

Fill Me Up (69€) en Fill Me Up More (74€) zijn vanaf 11 november verkrijgbaar via www.IOAN.eu en geselecteerde verkooppunten.


Jani Kazaltzis en Jens Fissers, de drijvende krachten achter IOAN, hebben een gemeenschappelijke passie voor schoonheid en wetenschap. Hun missie? Producten creëren die zowel onmiddellijk als op de lange termijn effect hebben. Hun debuutproduct Golden Hour won de Belgian Beauty Award voor 'Best Made in Belgium' en zette IOAN op de kaart als een merk dat weet hoe ze jouw natuurlijke schoonheid kunnen laten stralen.

IOAN gelooft dat elke huid, ongeacht de leeftijd, gevierd moet worden. Hun producten zijn ontworpen om iedereen te laten stralen, zowel van binnen als van buiten.


Download packshots & campaign images

Voor meer informatie of interviewaanvragen, neem contact op met:

Lorenzo Veppi

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over CRAVE Agency

At CRAVE Agency, we specialize in unleashing the power of communication through our comprehensive range of services. As a dynamic agency, we excel in the realms of Public Relations, Influencer Marketing, and Event/Content production. With our tailored solutions and unrivaled passion, we empower you to connect, captivate, and conquer the ever-evolving landscape of today's media and marketing sphere.