Evy Gruyaert en We Are All Ears bestormen Gent met luisteractie

ZONDAG 3 MAART – STADSHAL GENT - Evy Gruyaert - premier Alexander De Croo - William Boeva - Xavier Taveirne - Wouter Torfs - Anouk Lagae - Hakim Chatar - Mathias De Clerq

Evy Gruyaert en We Are All Ears bestormen op zondag 3 maart de stad Gent met een unieke actie om de kunst van luisteren terug in de schijnwerpers te zetten. Het goede voorbeeld wordt meteen gegeven door heel wat prominente figuren zoals premier Alexander De Croo en radiomaker Xavier Taveirne, die voor de gelegenheid hun oren wijd openspitsen om écht te luisteren.

"Volgens ons onderzoek meent 86% van de mensen een goede luisteraar te zijn. We vragen ons af, klopt dit wel?" reflecteert Gruyaert. We Are All Ears is vastberaden om het bewustzijn over de impact van écht luisteren te vergroten en mensen aan te moedigen deze essentiële vaardigheid opnieuw te ontdekken.

De keuze voor 3 maart, Internationale Dag van het Gehoor, is symbolisch. "Veel horende mensen zijn eigenlijk doof," merkt Gruyaert op, wijzend op de kloof tussen het fysiek kunnen horen en het daadwerkelijk luisteren.

"Luisteren verbindt, in elke laag van de samenleving"

We Are All Ears nodigt iedereen uit om te komen luisteren in Gent. Hiermee wil het de samenleving en ook de bedrijfswereld aansporen om meer aandacht aan luisteren te besteden. "In een tijd waarin de wereld nood heeft aan verbinding, is luisteren de sleutel," benadrukt Gruyaert. “Want luisteren verbindt, in elke laag van de samenleving.” Door deze actie hoopt We Are All Ears een breed publiek te bereiken en het belang van luisteren zowel in persoonlijke als professionele relaties te bevorderen.

We Are All Ears heeft breed draagvlak gevonden, van alledaagse burgers tot CEO's en van non-profitorganisaties tot commerciële bedrijven. "De stroom aan positieve reacties bevestigt onze overtuiging dat er een diepe behoefte is aan meer luisteren en verbondenheid," zegt Gruyaert.

Ook de politieke wereld draagt dit initiatief een warm hart toe. "Op 3 maart zal premier Alexander De Croo zich bij onze beweging voegen door met een luisterbankje door Gent te trekken. Hij zal het bankje op een openbare plek plaatsen en een luisterend oor bieden aan mensen die naast hem komen zitten," aldus Gruyaert.

Bekende Vlamingen lenen hun oor, met premier De Croo op kop

Tijdens de actie op 3 maart nemen Evy Gruyaert en prominente Belgische figuren zoals premier Alexander De Croo, William Boeva (standup comedian), Xavier Taveirne (radiomaker en voormalig nieuwsanker VRT), Mathias De Clerq (burgemeester Gent), Wouter Torfs (voormalig CEO Schoenen Torfs en voorzitter van CAW), Anouk Lagae (voormalig CEO van Accent) en Hakim Chatar (DJ bij Studio Brussel) plaats op luisterbankjes in Gent. Voorbijgangers zullen worden aangemoedigd om zich naast hen te zetten voor een echt luisterend oor.

Voor meer informatie over de luisteractie en hoe je kan deelnemen, bezoek de ​ website op www.weareallears.be.

Over We Are All Ears

Gelanceerd door Evy Gruyaert, heeft We Are All Ears als missie de praatcultuur in onze samenleving en professioneel leven om te vormen naar méér luisteren. Via een reeks initiatieven en bewustmakingscampagnes, beoogt de organisatie het belang van authentiek luisteren te onderstrepen en zo bij te dragen aan het dichter bij elkaar brengen van mensen.

Praktisch:

Zondag 3 maart, 14u

Locatie: Stadshal, Poeljemarkt, Gent

Planning op aanvraag

Perscontacten:

Lorenzo Veppi

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency
Barbara Soens

Barbara Soens

PR Manager, Listenup

Download HQ beelden

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over CRAVE Agency

At CRAVE Agency, we specialize in unleashing the power of communication through our comprehensive range of services. As a dynamic agency, we excel in the realms of Public Relations, Influencer Marketing, and Event/Content production. With our tailored solutions and unrivaled passion, we empower you to connect, captivate, and conquer the ever-evolving landscape of today's media and marketing sphere.