IOAN maakt internationaal debuut in rekken van Skins

Ook in Duitsland zal IOAN binnenkort worden geïntroduceerd.

Na een succesvolle start in België, zet het Belgische beautymerk IOAN zijn eerste internationale stap. Het merk werd vandaag geïntroduceerd in Nederland, waar het in de rekken zal liggen bij luxe beautyretailer Skins. Een belangrijke mijlpaal voor IOAN, dat in korte tijd uitgroeide tot een vaste waarde in de Belgische beautyscène. Het stopt niet bij Nederland, want ook in Duitsland wordt binnenkort de eerste lancering voorbereid samen met de opening van de eerste Duitse Skins boetiek in Hamburg.

Na enkele jaren van ontwikkeling, werd in 2023 uiteindelijk IOAN geboren uit een verlangen naar eenvoud en rust in de beautyroutine. Geen overvolle kastjes of ingewikkelde stappenplannen, maar krachtige, multifunctionele producten die méér doen met minder. Die filosofie sloeg in België meteen aan, en vindt nu zijn weg naar het buitenland.

"Dat een Belgisch merk als IOAN nu in de rekken ligt bij Skins in Nederland, voelt bijna onwerkelijk," vertelt medeoprichter Jani Kazaltzis. "Toen Jens en ik dit avontuur begonnen, droomden we ervan om de beautyroutine eenvoudiger én effectiever te maken. Dat die visie nu ook buiten België weerklank vindt, maakt me enorm trots. Ik zie dit als de start van een spannend nieuw hoofdstuk."

Instant glow, lasting care

Het merk is de gedeelde droom van Jani Kazaltzis en Jens Fissers. Jani, al meer dan twintig jaar een vertrouwd televisiepersoonlijkheid, zocht naar producten die een instant visueel effect bieden. Jens, doctor in de farmaceutische wetenschappen, vertaalde die wens naar veilige, wetenschappelijk onderbouwde formules met bewezen langetermijneffect.

"Voor mij is het bijzonder om te zien hoe onze filosofie, krachtige formules die zowel direct resultaat geven als de huid op lange termijn verbeteren, nu ook internationaal wordt gewaardeerd," vult Jens Fissers aan. "Skins staat bekend om hun zorgvuldig geselecteerde merken en kwaliteit, dus deze samenwerking bevestigt dat IOAN klaar is om de volgende stap te zetten."

Met het internationale debuut bij Skins Nederland én de geplande lancering in Duitsland, krijgt het Belgische succesverhaal van IOAN een veelbelovend vervolg. Maar België blijft niet achter. "Wat voor mij minstens even belangrijk is, is dat deze stap IOAN ook in België toegankelijker maakt," besluit Jani Kazaltzis. "Doordat we binnenkort te vinden zijn in de Skins boetieks in Gent, Antwerpen en Brussel, kunnen nog meer Belgen onze producten ontdekken. En in Nederland liggen we meteen nationaal in boetieks verspreid over het hele land. In totaal zo'n 16 locaties. Dat is een ongelooflijk mooie start voor ons internationaal verhaal."

Jens & Jani op de persvoorstelling bij Skins in Amsterdam

Compact maar veelzijdig assortiment

Het assortiment van IOAN bestaat uit zorgvuldig ontwikkelde producten die multifunctioneel zijn en zowel direct resultaat als langetermijnverbetering bieden. De collectie omvat onder meer het retinol serum Fill Me Up en het retinal serum Fill Me Up More, die beide de huidtextuur verfijnen en verjongen. En Double Up, een dubbel peelingmasker dat in één toepassing een frisse, egale huid onthult. Voor dagelijkse bescherming ontwikkelde IOAN drie innovatieve zonproducten: Sun Wear 50, een hydraterende minerale zonnecrème; Sun Set 50, een hoog UV-beschermende setting mist; en Sun Jelly 50, een onzichtbare, hydraterende zonnegel die comfort en bescherming combineert.

Daarnaast telt de lijn ook twee absolute publiekslievelingen. De Extra Sun tanning drops zorgen voor een natuurlijk gebruinde huid zonder zonneschade en groeide uit tot een bestseller. En Golden Hour, het multifunctionele serum dat de huid een instant glow geeft, werd in 2024 bekroond met een Belgian Beauty Award, een erkenning voor de innovatieve en kwalitatieve aanpak van het merk.


Jani Kazaltzis en Jens Fissers, de drijvende krachten achter IOAN, hebben een gemeenschappelijke passie voor schoonheid en wetenschap. Hun missie? Producten creëren die zowel onmiddellijk als op de lange termijn effect hebben. Hun debuutproduct Golden Hour won de Belgian Beauty Award voor 'Best Made in Belgium' en zette IOAN op de kaart als een merk dat weet hoe ze jouw natuurlijke schoonheid kunnen laten stralen.

Website - Instagram


Download beeldmateriaal

Voor meer informatie of interviewaanvragen, neem contact op met Lorenzo Veppi.

Lorenzo Veppi

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Populairste kaneelbroodjes van het land komen naar Brugge
Have A Roll opent zevende vestiging in het hart van de stad
pressroom.craveagency.be
Website preview
Amsterdamse beauty pionier Skins bestaat 25 jaar 
Op 11 november bestaat Skins 25 jaar. In 2000 raakten co-founder Philip en studievriend Michiel in gesprek. Met een gedeelde passie voor ondernemen verwezenlijkten ze hun gezamenlijke droom voor Skins. Een cosmeticaconcept dat de markt opschudde, door internationale boutique brands als eerste exclusief naar Nederland te brengen. Binnen een jaar opende het duo de eerste boutique aan de welbekende Runstraat in Amsterdam. Daar was plek voor zeven merken, onder wie Aesop en Laura Mercier, waarna ook Diptyque en Creed volgden.
pressroom.craveagency.be
Website preview
IOAN lanceert vier nieuwe essentials: from Sun to Sleep
Na de succesvolle introductie van onder andere Sun Wear 50 en Fill Me Up, zet IOAN opnieuw een grote stap in de uitbreiding van het gamma. Deze zomer lanceert het Belgische skincaremerk maar liefst vier nieuwe essentials, elk met een eigen functie, maar met dezelfde missie: selfcare toegankelijk, makkelijk en vooral leuk maken.
pressroom.craveagency.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over CRAVE Agency

CRAVE is a boutique agency with a knack for communication and PR that stands out. We help brands shine with tailored strategies, sharp storytelling, and a fresh approach to every challenge.

Neem contact op met

lorenzo@craveagency.be

craveagency.be